Volkswagen‘in üst orta sınıftaki birinci global elektrikli modeli olan yeni ID.7’nin dünya prömiyeri yapıldı.
700 kilometreye varan menzil (WLTP), gelişmiş güç-aktarma sistemleri, geniş iç yer ve üst sınıf teknolojiler, ID.7’yi uzun uzaklıklı seyahatler için konforlu bir limuzin haline getiriyor. Yaklaşık beş metre uzunluğundaki model, gelişmiş müşteri odaklı kullanım konseptine ve üst seviye kaliteli görünüme sahip. ID.7 lansmanının 2023 yılı içinde Avrupa ve Çin’de; 2024’ten itibaren Kuzey Amerika ve Türkiye’de yapılması planlanıyor.
2026’ya kadar en geniş eser gamına sahip olacak
ID.7 ile Volkswagen
Verimlilikte yeni standart
ID.7’nin verimlilikte yeni standartlar belirlediğini belirten Geliştirmeden Sorumlu Marka Yönetim Kurulu Üyesi Kai Grünitz ise “Modüler elektrik platformu (MEB) temeli üzerine kurulan ID.7’de, WLTP normuna nazaran 700 kilometreye kadar menzil hedefliyoruz. Bunu, güç-aktarma sistemleri ile termal idare alanlarında değerli ölçüde verimlilik artışı ve çok uygun aerodinami ile sağlıyoruz.” dedi.
ID.7, büsbütün yeni, yüksek verimli güç-aktarma kuşağına sahip birinci MEB modeli. 210 kW/286 PS ile Volkswagen ID eser gamı içindeki en güçlü ve en yüksek torklu elektrikli tahrik motoruna sahip model. Bu güç seçeneği, batarya boyutundan bağımsız olarak ID.7’de kullanıma sunuluyor. Şirket içinde APP550 olarak anılan güç ünitesi, Kassel’de (Almanya) Volkswagen Group Components ile birlikte geliştirildi ve burada üretiliyor.
Yeni elektrikli güç-aktarma sistemi, her şeyden evvel güç tüketimi açısından optimize edilmiş. Batarya boyutlarına bağlı olarak 700 kilometreye kadar WLTP menzili ve 200 kW’a kadar şarj kapasitesi öngörülüyor. Böylelikle ID.7, uzun ara kullanımı açısından da uygun bir model olarak öne çıkıyor.
Modern Fastback tasarımı
Sıkıcı, klâsik, sıradan sedan anlayışı yerine, ID.7’de müşterilerin beklentilerine karşılık verecek çağdaş ve kapsayıcı bir fastback tasarım kelam konusu. Neredeyse beş metre uzunluğa sahip olan ID.7, gelişmiş aerodinamik prensiplere nazaran tasarlandı. Tavanı coupe usulünde şık bir formda geriye gerçek eğimli. Bu eğimli tavan çizgisi araç donanımına bağlı olarak yaklaşık 0,23 üzere eksiksiz bir sürtünme katsayısı elde edilmesine katkıda bulunuyor. Uzun dingil aralığı ve kısa aks uzantıları, aracın içinde tüm yolcular için çokça hayat alanı yaratıyor.
Yeni işletim konsepti
ID.7 ile birlikte bilgi-eğlence ekranına entegre, büsbütün yeni bir işletim konsepti tanıtılıyor. Volkswagen bu yeni konsept ile müşterilerinden gelen geri bildirimler sayesinde kullanıcı tecrübesini güzelleştiriyor. Yeni kullanıcı tecrübesi standart olarak 38 cm (15 inç) bilgi-eğlence ekranı, artırılmış gerçeklik head-up display, bilgi-eğlence sistemine entegre edilen yeni klima kullanım konsepti, serbestçe atanabilen sık kullanılanlar düğmeleri ve arttan aydınlatmalı dokunmatik kaydırma bandı özelliklerini içeriyor.
ID.7’nin Avrupa, Çin ve Kuzey Amerika pazarları açısından Volkswagen için son derece kıymetli bir model olduğunu söyleyen Marka Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Yönetim Kurulu Üyesi Imelda Labbé yaptığı değerlendirmede “ID.7, tüm dünyadaki mevcut ve yeni Volkswagen müşterilerini heyecanlandıracak cazibeli bir paket sunuyor. Bu Volkswagen modeliyle ayrıcalıklı bir dünya, premium konfor, ileri düzeyde günlük kullanım özellikleri ve göz dolduran premium teknolojiler sunuyoruz.” formunda konuştu.
Yeni masaj fonksiyonuna sahip koltuklar ve elektronik olarak karartılabilen panoramik cam tavan üzere özellikleriyle ID.7, olağanda yalnızca üst sınıf premium rakiplerde bulunan donanım seçeneklerini kullanıma sunuyor. Akıllı yeni panoramik cam tavan, dokunmatik olarak opak ve şeffaf ayar ortasında değiştirilebiliyor. ID.7’deki öbür birçok fonksiyon üzere, tavan da sesli komutlarla çalıştırılabiliyor. Bu, yeni IDA sesli asistan kullanılarak yapılıyor. Bir öbür yenilik de; Volkswagen’de birinci sefer, isteğe bağlı olarak soğutma yahut ısıtma dışında kurutma fonksiyonuna sahip Climatronic özellikli koltuk sunuluyor. German Campaign for Healthier Backs (AGR) onaylı koltuklarda masaj fonksiyonu de bulunuyor. Opsiyon listesindeki çeşitlilik Harman Kardon imzalı 700 watt’lık ses sistemine kadar uzanıyor. Öndeki merkezi hoparlör ve bagajdaki subwoofer dahil olmak üzere 14 üst seviye hoparlör yeni Volkswagen ID.7 modelinde eşsiz bir ses tecrübesi yaşatıyor.
Asistan sistemleri
Sürüş bilgilerine sahip Travel Assist, gerektiğinde ID.7’nin yanal ve dikey denetimini üstlenebiliyor. Volkswagen, bu özelliği VW Kümesi’nin yazılım şirketi CARIAD ile birlikte geliştirdi. ID.7 istenirse, çok şeritli otoyolda 90 km/s’nin üzerindeki süratlerde yardımlı şerit değiştirmeyi desteklemek için “Travel Assist” fonksiyonundan yararlanıyor. Şoför tekrar bu fonksiyonu denetliyor, lakin sürüş yorgunluğu değerli ölçüde azalıyor. Bahis park etme olduğunda, elektrikli Volkswagen bağımsız olarak farklı biçimlerde yardımcı hareketler gerçekleştirebiliyor. Bunlardan biri de 50 metreye kadar hafıza fonksiyonuna sahip park özelliği. Şoför bunun için ya ID.7’de oturmaya devam ediyor ya da akıllı telefon uygulamasını kullanarak aracın dışından park etme prosedürünü izliyor.
2026’ya kadar on yeni model
Yeni ID.7, Volkswagen tarafından 2026 yılına kadar pazara sunulacak olan on yeni elektrikli modelden biri. Yalnızca bu yıl, yeni ID.3, uzun dingil arana sahip ID. Buzz ve ID.7 tanıtılıyor. 2026 yılında elektrikli bir kompakt SUV ve ID. 2all modelinin 25.000 Euro’dan daha düşük bir fiyata seri üretime girmesi planlanıyor. Bu, araba üreticisine en kapsamlı elektrikli araç model yelpazesiyle rakiplerine kıyasla değerli bir avantaj sağlayacak. Yeni ID.7, Avrupa ve Kuzey Amerika pazarları için Emden’deki Volkswagen fabrikasında üretilecek. Çin pazarına yönelik ID.7 modelleri lokal olarak üretilecek.
>