Çin’de 400 milyon orta ve yüksek gelir düzeyinde insanın yaşadığını, Türkiye’den Çin’in 7 kentine direk uçak seferleri olduğunu, Çin’in yıllık 2,7 trilyon dolarlık ithalatıyla, Amerika Birleşik Devletlerinden sonra dünyanın en çok ithalat yapan ikinci ülkesi pozisyonunda bulunduğu bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, pandemi sonrasında birinci defa fiziki iştirakin olacağı Çin Memleketler arası İthalat Fuarına Çin pazarında büyümek isteyen Türk ihracatçılarını davet etti.
Ticaret Bakanlığının uzak ülkeler stratejisiyle örtüşen ve Ticaret Bakanlığınca desteklenen Çin Memleketler arası Ticaret Fuarı sayesinde Çin’e, Türkiye’den yapılan ihracatı artırmak için uygun bir yer oluştuğu bilgisini veren Eskinazi, “Çin’de karantina kuralları ortadan kalktı. Vize süreci olağana döndü. Çin Milletlerarası İthalat Fuarına 4. defa Türkiye Ulusal İştirak Tertibi yapacağız. Türkiye ile Çin ortasındaki dış ticaret Türkiye aleyhine bir seyir izliyor. Çin’den ithalatımız 2022 yılında 41,3 milyar dolar iken, ihracatımız 3 milyar dolar düzeyinde. 2022 yılındaki toplam 109 milyar dolarlık dış ticaret açığımızın 38 milyar dolarlık kısmı Çin’e karşı verilmiş durumda. Çin’e ihracatımızı artırarak bu dış ticaret açığını azaltmak istiyoruz” diye konuştu. Fuarda; hizmetler, araba, akıllı sanayi ve bilgi teknolojileri, tüketici eserleri, medikal ekipmanlar ve sıhhat eserleri, besin ve ziraî eserler isimlerinde başka holler bulunduğunu aktaran Eskinazi; besin, sağlam tüketim eserleri, kozmetik, bebek mamaları, şarap, organik kimyasallar, işlenmiş doğal taş bölümlerinin Çin’e ihracat için avantajlı kesimler olduğunun altını çizdi.
Ticaret Bakanlığımızın dayanağıyla Türk besin eserlerinin ihracatını artırmak için “Turkish Tastes” isimli bir TURQUALITY Projesi yürüttüklerini hatırlatan Eskinazi, “Turkish Tastes proje çerçevesinde ABD’de ağır bir tanıtım programı sürdürüyoruz. Bu projenin emsal bir ayağının Çin’de olmasını planlıyoruz. Bu projede Türk mutfağı Las Vegas Üniversitesinde ders olarak okutulurken, toplumsal medya fenomenleri ve ünlü şefler Türk lezzetlerini Amerikalılara tanıttı. Bu tanıtım çalışmaları sonucunda ABD’ye besin ihracatımız yüzde 100’lük artışla 700 milyon dolardan 1,4 milyar dolara çıktı. Türk besin eserlerinin Çin’de de bilinirliğini ve tercih edilirliğini artıracak bir proje hazırlığı içindeyiz. Çin Milletlerarası İthalat Fuarı’da Çin’e ihracatımızı artırmak için değerli bir fırsat. Türk ihracatçılarımızı bu fırsatı değerlendirmeye davet ediyoruz” dedi.
Çin Memleketler arası İthalat Fuarı, 2022 yılında toplam 360 bin metrekarelik stant alanında gerçekleşti. 128 ülkeden 2 bin 800 firma ve 460 binden fazla profesyonel ziyaretçi katıldı. Fuarda; hizmetler, araba, akıllı sanayi ve bilgi teknolojileri, tüketici eserleri, medikal ekipmanlar ve sıhhat eserleri, besin ve ziraî eserler isimlerinde başka holler bulunuyor. Çin pazarında networkünü geliştirmek isteyen ihracatçı firmalarımıza büyük fırsatlar sunuyor. Öte yandan Çin Milletlerarası İthalat Fuarı, Ticaret Bakanlığının desteklediği fuarlar ortasında yer alıyor. Fuarın takviyesiz metrekare iştirak bedeli nakliye dahil bin 150 USD/metrekare, nakliye hariç bin 50 USD/metrekaredir.
Yine fuara katılmak isteyen firmalar, 2 Haziran 2023 Cuma günü mesai bitimine kadar Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliğiyle 0232 488 60 00 numaralı telefon ya da [email protected] e-posta adresi aracılığıyla bağlantıya geçebileceği bildirildi.